מה מגיע עבור עבודה בחג שבועות?

18 בנובמבר 2019

שלום, אני עבדתי בחג שבועות. ביום שלישי לפני כניסת החג וביום רביעי באמצע החג עד יציאתו וגם אחרי. ביום רביעי עבדתי 8 וחצי שעות – השאלה שלי היא כמה משלמים לי. אני מקבלת 27 שקל לשעה, האם מגיע לי 150%? ומה עם החצי שעה הנוספת? כמה אחוזים עליה? וכמה אני מקבלת בין יציאת החג לבין ה8 שעות וכמה אחרי? תודה מראש 🙂

שלום עדן,

חג שבועות כלול ברשימת ימי החג שדינם כדין יום המנוחה השבועי, על פי חוק שעות עבודה ומנוחה. מכיוון שכך, העסקת עובדים ביום זה אסורה, למעט מעסיקים שקיבלו לכך היתר מיוחד ממשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים.

עבודה בימי חג דינה כדין עבודה בשבת ולכן התגמול בגין עבודה בחג הוא 150% משכר העבודה הרגיל.

עובד שעבד שעות נוספות במהלך החג זכאי לתשלום של 175% משכרו עבור השעתיים הנוספות הראשונות ו- 200% בגין כל שעה שמעבר לכך.

על פי חוק שעות עבודה ומנוחה נקבע שכל עובד זכאי למנוחה שבועית של 36 שעות, היות ועל פי מה שאת מספרת לא הייתה לך מנוחה כזו את זכאית לכל שעות העבודה ביום החג לתשלום של 150% גם אם חלק מהשעות היו בצאת החג.

לגבי חצי השעה הנוספת יש לבדוק האם הייתה לך הפסקה של חצי שעה, על פי החוק על ההפסקה המעסיק לא אמור לשלם. במידה ולא, חצי השעה תחשב כנוספת וישולם לך עליה 175%.

 קיימת פסיקה (ע"ע 300360/98 נחום צמח נ' ש.א.ש. קרל זינגר צפון (1986) בע"מ), שקובעת שאם העובד עובד בחג, שלא מתוך בחירה אלא מתוך כורח, הוא זכאי לתשלום בעבור אותו יום כיום עבודה, בצירוף הגמול בעבור עבודה בחגים, דהיינו, יהיה זכאי לתוספת של 150% לשכרו. ובסך הכל לתשום של 250%.

מכיוון ואנחנו לא מכירים את המקרה הפרטני שלך – הותק, אופן השיבוץ למשמרות, האם הועסקת גם ביום חמישי או שישי – אין לנו יכולת לחוות דיעה האם המקרה שלך דומה מספיק למתואר בפסק הדין ההוא כדי לשער מה יפסוק בית הדין במקרה שלך.

בהצלחה.

באתר שלנו תוכלו למצוא תקציר של הזכויות שלכם בעבודה, מידע על שכר מינימום וזכויות נוספות, אנחנו כאן להביא לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת, לכל בעיה ושאלה צרו איתנו קשר