מתי מותר לעבוד בישיבה? כמה מותר לנוח בעבודה?

4 באוקטובר 2020

היי, אני עובדת  בסניף  בכפס כבר כחצי שנה. יש מנהלים חדשים בסניף, קורים כל מיני דברים מוזרים בסניף ושתקתי כל הזמן הזה אבל החלטתי שנמאס לי, אז אודה לעזרתכם.
יש לי מספר שאלות:
1. קראתי באתר כל זכות שחייב להיות כיסא בעבודה. גם כשעבדתי בתור מלצרית שזו עבודה יותר פיזית היה מותר לי לשבת בעבודה בלי קשר להפסקה. צילמתי  את החוק הזה והם אמרו שהוא לא חל אצלם בסניף, ושאפשר לשבת רק אם יוצאים להפסקה של 45 דקות (כזו שמביאים לעובד שעובד מעל 6 שעות. שזו משמרת ממוצעת, ככה שרוב העובדים לא יוצאים להפסקה מה שאומר שצריך לעמוד במשך 6 שעות על הרגליים ואם מישהו נח לשנייה או יושב על הצד של הדלפק מעירים לו מהמצלמות כדי להגיד לקום ממנו. אין דבר כזה מנוחה בסניף ואפילו אם אין אנשים ונחים לכמה דקות יש משימות נגיד לנקות דברים רנדומליים.
2. כפי שציינתי למעלה, עובד שעובד מעל 6 שעות, מורידים לו הפסקה של 45 דקות. גם אם עקב עומס נאלצתי להישאר 3 דקות, ככה שעבדתי מעל 6 שעות, מנקים לי 45 דקות מהמשוכרת ושולחים אותי הביתה. כל העובדים העירו שנפגעו  במשכורת, המנהלים אמרו שזו לא אחריות שלהם, אך ורק שלנו שאנחנו עובדים בדיוק 6 שעות, ושהם לא ישלימו לנו שום דקה מעבר.
3. אם משחררים אותי שעתיים לפני המשמרת שלי (נגיד ב17), למרות שהמשמרת שלי אמורה להיות עד 19 (ככה נכתב בסידור עבודה), האם  צריך לשלם לי את המשכורת עד שעה 19? קראתי שחייבים לשלם גם אם המשמרת קוצרה.

זה משהו שקורה בכל התקופה שאני עובדת כאן, ואני נחשבת די בוגרת בעבודה ומרגישה שמנצלים את הנערים שעובדים כאן. יש עוד התנהלויות לא תקינות בסניף והרבה עובדים עזבו בגלל ההתנהלות החדשה.
תודה מראש.

תשובה:

היי ושלום, אחלה שאלות,

 

כל הכבוד על תחושת האחריות שאת מרגישה על שאר העובדים, וזה די הגיוני שנמאס לך מכל מיני דברים.

 

בכפר סבא יש לנו אחלה מדריך איגוד מקצועי ואפשר להיפגש איתו בכל זמן – הוא יכול לבוא בשיחה עם המנהלת לנסות לפתור חלק מהסוגיות.  יכול לס.מ.ס לך את המספר שלו.

 

ביחס לשאלות שלך:

 

  1. אכן החוק קובע שעבודות אותן ניתן לבצע בישיבה המעסיק אכן צריך לספק כיסא. נשמע שהמנהלת שלך מנהלת מעקב כזה על העובדים כדי להוכיח שאין רגע די לשבת.  אבל כאן כדאי להתייחס לחוק אחר שקובע שהעובד זכאי להפסקות קצרות להחלפת כוח ואוויר גם במהלך ה6 שעות של המשמרת – על חשבונו של המעסיק – כאן אולי היה כדאי להגדיר מה היא פינת ההפסקה של העובדים. אפשר לדבר ביחד עם המנהלת.
  2. אכן על זמן שאת עובדת היא צריכה לשלם, את צודקת לגמרי, אני מציע לעשות רישום של חודש ולראות אילו הפרשים נוצרו לך בתלוש
  3. לגבי השאלה השלישית אין לה חובה לשלם לך את השעתיים הללו.

 

את מוזמנת לשאול עוד שאלות