למה לא מקבלים עובדים בגילאי 16?

18 בנובמבר 2019

היי. בזמן האחרון התחלתי לחפש עבודה וכולם מבקשים מגיל 18 ולא מגיל 16. מה הקטע? למה לא נותנים לנו לעבוד בגיל הזה אם כבר מותר לנו?

היי מעיין,

הגיל שממנו מותר להעסיק הוא אכן 16 במהלך הלימודים ו-14 בחופשים.

יחד עם זאת, ישנן עבודות מסוימות שבהן אסור להעסיק בני נוער בכלל, מטעמי בטיחות.

אבל, גם בהנחה שמקומות העבודה שבדקת לא נכנסים לקטגוריה של העבודות האסורות למעסיק יש את הזכות להחליט את מי הוא לוקח לעבוד אצלו ואת מי לא (כל עוד לא מדובר באפליה אסורה שפוגעת בשוויון בעבודה).

יכול להיות שהמעסיקים שפגשת נמנעים מלהעסיק בני נוער מכיוון והם מחפשים עובדים עם יותר ניסיון, או לא רוצים לעמוד בהגבלות והאחריות הנוספת שהעסקת בני נוער מטילה עליהם (איסור העסקה בשעות נוספות, ביום המנוחה השבועית וכ"ו). חשוב לזכור כי יש מספר חוקים שמעניקים לבני נוער זכויות נוספות שמגיעות לבני נוער (נניח יותר ימי חופשה ולדאוג לכם להסעה הביתה בסוף משמרת לילה).

חשוב לציין שהזכויות האלה לא ניתנות לויתור, כלומר, גם אם באופן תיאורטי את מוכנה לא לקבל אותן על מנת שיעסיקו אותך – המעסיק עדיין מחויב לשלם ולדאוג לכל מה שהחוק מחייב.

באתר שלנו תוכלו למצוא תקציר של הזכויות שלכם בעבודה, מידע על שכר מינימום וזכויות נוספות,  אנחנו כאן להביא לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת, לכל בעיה ושאלה צרו איתנו קשר.